Älvsbyn

Passade på att fara upp till byn nu under långhelgen. En av anledningarna till att jag kom upp var att få träffa Malin och Lisa, samtidigt. Det var hur länge sen som helst som vi alla tre sågs. Längre än vad jag vill erkänna faktiskt. Men vi sammanstrålad igår och det var great! Idag brummade jag och Malin till tågstation och vinkade av Lisa. Det gjorde i stil, vårt anländande till station alltså. Som sig bör i den gula gamla bubblan. Den både syns och hörs.

Det verkar ligga en värmebölja över stora delar av landet. Två dagar har gått och jag har inte behövt använda jacka ute. Det är snarare linne och shorts som gäller. Otroligt skönt. Det verkar som om åskan rullar in nu i skrivande stund. Inte konstigt med tanke på hur kvavt det har vart idag.

Ni kan inte förstå hur skönt det är att vara i de norra delarna av landet igen. Efter fyra veckor i skåne och en helg i Stockholm så vet jag att i min själ så är jag en norrlänning. Jag njuter i fulla drag av naturen, älvarna och LUGNET! Kvällen hade verkligen allt av det. Speciellt här hemma hemma. Här har man sina smultronställen som man kan vara helt själva på (jag o malin) och bara njuta. I den varma kvällssolen och nära lugnt rinnande vatten.

AAHH en blixt! Vänta.... vänta.... *MULLER*







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback