Thildes dop

Idag har det vart strålande sol ute och bara ett par minusgrader. Perfekt väder för att döpa en liten tjej, Frida och Jonas gullunge. Dopet ägde rum i Tavelsjö kyrka som faktiskt var riktigt mysig. Efter en kort sammanstrålning hemma hos Mickes mamma så begav sig alla till kyrkan. Jag grämer mig lite för att jag inte tog med mig systemkameran, hann inte tänkte så långt. Attans! Men jag fick i alla fall en uppgift tilldelad. Jag har suttit med filmkameran i högsta hugg. Så nu är min högerarm lite biffigare än vänster eftersom jag var tvungen att hålla upp den lite. Jag ber om ursäkt ifall det blev lite skakigt mot slutet, hehe. Fast jag ville få med det mesta för det är så kul att kunna se tillbaka på klippet sen.

Snacka om att man har världens koll nu på alla olika ceremonier efter kyrkveckan i skolan. Haha, Carolin och Marcus, ni skulle ha vart med och kör Tryggare kan inte vara och Du vet väl om att du är världefull på teckenspråk ;)  Själv satt jag och teckande lite med den lediga vänsterhanden till bönerna, bara för att man har hört dem så många gånger nu. Jag kallar det nästan för onödigt vetande eftersom jag inte är troende.

Det var ett jättefint dop och supergott fika.

Som jag skrev i gästboken:

All lycka till dig, fina Thilde! (Och till dina föräldrar också ;) )

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback