Tar skydd



...mot åskan. Fast jag tror den har lugnat ner sig nu. Regnet har fullkomligen vräkt ner. Det har smattrat mot fönsterrutorna hela kvällen. Ganska mysigt om man räknar bort mullrandet.

Ett annat...levande ting jag tar skydd från är monstret i trapphuset. Den skräckinjagande korsSPINDELN!
Usch vad de är otäcka. Den har krypit omkring i flera dagar nu. Bytt ställen hela tiden. Nu sitter den och stirrar på en direkt när man kommer in...

Döda den? Törs inte. Tänk om den hamnar på mig och äter upp mig. Nä nä.

Blir alldeles kallsvettig av blotta tanken.

---

Bild: Några blad från en klätterväxt jag fick från Simon. Och den lever fortfarande. Och letar sig nerför fönsterbänken. Fast det lär dröja innan den är så härligt slingrig som Simons.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback