Praktiken, den andra dagen

Phew, det känns att man är i gång på allvar. Trött och tung i huvudet är jag då jag kliver i lägenheten efter en dag på fältet. Fick verkligen testa tolkkonditionen idag med ett tre-timmarsuppdrag idag. Jag hade aldrig ett så långt uppdrag under min förra praktik. Vilket perfekt tillfälle av mina handledare att upptäcka de positiva och negativa saker jag gör för att kunna ge utmärkt feedback efteråt. Härligt!

Min så kallade "kill your darling" (favorittecken) är tydligen [PÄÄÄ]. Ni som är insatta vet exakt vilket tecken det är. ;) Måste jobba på att få in det på rätt plats och inte överanvända. Haha.

Men jag är i alla fall de ideomatiska uttryckens okrönta drottning. ;) Nä alltså shit vad svårt det kan vara att snabbt hitta betydelsen och välja ett annat alternativ. Ideomatiska utryck fungerar nämligen inte så bra på teckenspråk.

Föresten har det vart strålande sol idag och jag har stått ute UTAN jackan och njutit av solen. Köerna till mjukglassförsäljarna ringlar långa kan jag säga.

Kommentarer
Postat av: Sara

haha det är bra, Sara ;) om jag gör det så kommer jag skriva att alla som vill läsa får maila eller kommentera om att få lösenordet. Så om du vill fortsätta läsa då så är det bara fråga efter det :) allt bra med dig? kramar

Postat av: Sara

det är bara bra här också. har ju varit sjukskriven ett bra tag nu så jag riktigt längtar till jag ska få jobba på lördag. (fast det förstörde alla mina helgplaner) haha Jo, vi är ganska bruna :) hade det så himlanch bra där nere i Indien alltså. Längtar tillbaka massor! Förstår du längtar hem, är du klar hela utbildningen nu till våren då? Var lutar det åt att du vill jobba sedan? Kramar

2010-04-08 @ 17:58:27
URL: http://saraah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback