På promenad i solskenet

Idag har inget megastort moln eller lukten av kobajs hindrat mig. Idag klev jag ut genom entrédörren kl 11 och började min promenad. Löningshelg = stora horder folk på stan. Det var nått slags jippo på vartenda torg, antingen med politiker, miniteatrar eller orkestrar. En sak som alltid blir lite spänd är när man strosar ner längs shoppingstråket och får syn på en man/kvinna hållandes en hög papper/broschyrer/namnlistor i famnen. Kommer det att sluta lyckligt eller håller man helt plötsligt en av deras broshyrer i handen. ;) Snäll som jag är tar jag oftast det som räcks fram och går vidare. Men när jag mötte en kille med bakåtdragen frisyr, snygga jeans och ljus skjorta och kavaj, (ja det liksom var en aura som skrek "- Jag är en moderaaat") kände jag att nej här ska minsann inte tas emot nått. Självklart var jag i hans skottglugg, men när armen med pappret räcktes fram ignorerade jag honom.. - Nehe du, var min kommentar på hans fråga om jag ville ha nått. Mohaha :P

Hittade igen Åldermansgatan som farmor och faster bodde på förut. (Det går att klicka på de små bilderna)





Sakta men säkert börjar trädet och buskarna bli gröna. Gräsmattorna är redan det.









Här har vi en välkänd plats, åtminstone om man har läst mycket om dövas kultur och historia.

Efter min nästan två timmar långa promenad vände jag tillbaka och satte mig på en bänk och solade några minuter innan jag gick in. Superhärligt =)






Kommentarer
Postat av: Sara

det ska jag absolut testa :) tack för tipsen :) jag ÄLSKAR när bakgrunden är sådär suddig, har försökt få det så men inte lyckats så bra förutom på bilden på två fjärilar jag haft i bloggen om du sett den :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback