Vilse på landet

Äntligen hemma efter 4 timmars vistelse i byarna utanför Umeå.

Det hela började med att jag skulle ta bilen och köra bakom Simon som skulle lämna in sin bil på verkstaden. Inga problem. Sedan skulle vi få kaffe (Thé i mitt fall) och bulle hos en arbetskamrat till Simon. Glasklart. Karta och vägbeskrivning utskriva, bara att tuta och köra.

Men icke...

Missade skylten (som visade sig stå bakom en tall, påminn mig att såga ner det trädet) och svängde inte av på rätt ställe. Via mobilkonferens så konstaterade vi att vi hade kört fel. Hittade en annan skylt med namnet vi sökte och började leta oss fram på grusväg a lá berg och delbana och kom till slut rätt. Lämnade hans bil och hittade med lätthet (eftersom vi nu befann oss på kartan) till kaffe och bulle. Någon timme senare bar det iväg hemåt med en avstickare på Max.

Dumpade av Simon hos sig och räjsade hem. Skööönt.

Bara halvdag imorgon, hoppas vi får tolka lite ;)

Kommentarer
Postat av: Lotta

Svar: Jag visste knappt om att det existerade när jag började läsa böckerna. Det blev ett hysteriskt beroende bara, det gick som inte att sluta :P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback