Så gott som ny

Imorse fick jag tillbaka min bil som har vart inne på lagning. Tappade hakan när jag såg den. Inte en skråma syns på huven eller fronten efter postmoppen som backade på mig. Plus att det var alldeles nylackad hela huven och sidorna. Otroligt skinande röd. Wow. Nytt glas till vänster lyse också och nya lampor. Jag säger då det, herr Matsson på Matssons Bilplåt har gjort ett troligt jobb. Nu vill jag ha sommar så jag får städa min pärla och polera upp den. För tydligen kan den bli lika fin som huven om jag gör det. För nu är resten av bilen bara tråkigt blekröd.

Idag började skolan klockan 13 ute på Strömbäck. Kul att återförenas med hela klassen igen. Vi hade en logoped hos oss som pratade om rösten, stämband och skador på stämbanden. Skillnanden mellan män och kvinnors stämband. Vi fick också se en film med en kvinna som filmade sin egen strupe från insidan. Först stack hon en kamera genom munnen och sedan gick hon in genom näsan. Blä, såg ju inte så fräscht ut, med skojv var det ändå. Nu har jag äntligen begripit hur stämbanden ser ut. Sen hade vi lite andnings och talövningar. Fortsättning följer imorgon.

Kommentarer
Postat av: Johan

Jo, det går det göra. Det är bara damma och telefonera :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback