Duh -The

Idag var dagen då Tolk3:an intog Humanisthuset på Umeå Uni. Som skrämda kanintofflor gick vi fram längs korridorena och kämpade mot att inte flacka med blicken eller springa iväg i panik. Haha. Så allvaligt kanske det inte var, men nog är det skillnad på folkhögskola och Uni! Tro inte annat. Varför var vi på plats och gjorde gästspel? Jo det är så att vi har börjat med Engelska A Språkfärdighet 7,5p. Skolan vill gärna att vi gör det då engelska blir ett allt vanligare inslag i tolksammanhang. Så utöver 100% i veckan på Strömbäck har vi nu börjat med Engelska varje onsdag.
Denna lektion fick vi en massa papper och information och sedan drog mr Shaw igång lektionen med lite intonation och fonetik. Vi svenskar har en del rolig för oss med vissa uttal. Som rubriken säger så tenderar "the" att låta "duh". Känns som om det blir roligt med engelskan. Man kan aldrig få för mycket träning.

Har gått ett svep med dammsugaren i mitt rum. Var inte planerat men vad som helst istället för läxa. Lite disk har jag fått bort. Lagar mat till matlåda imorgon. Men ingen läxa, nehe då. Vet typ vad jag vill prata om på min 3-minutare på tsp imorgon, men måste få ihop det bara. En bra disposition helt enkelt.

DUH!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback