Praktiken, Dag 12

Visst blir det dag nr 12? Tror det... kom ihåg att jag inte räknar med helgerna.
Allting rullar på här. Drygt hälften av tiden har gått nu och hemlängtan växer sig starkare. Vill hem och krama min micke. Den luringen ringde när han var på väg att hämta ut en julklapp till mig. XD aaah, blir nyfiken. Sen sa han tre saker, den rymms i en bil, men kanske inte i en byrålåda och man kan kanske leka med den?? Fan vad lurigt. Nä sluta vill inte försöka lista ut vad det kan vara.

Tolkcentralen påverkar en måste jag säga, och nu menar jag inte jobbrelaterade saker, nä nu pratar jag om virkning och stickning. Inte konstigt att man blir sugen när de flesta sitter och pratar om sånt. Nu i helgen när jag var hos faster bad jag henne visa mig hur man börjar virka. Har kunnat med glömt bort. Sen igår så knallade jag iväg in i en garnaffär och kom senare ut med ett par stickor och två nystan. Tänkte göra mig en halsduk. Ville ha en petrolgrön färg men det fanns inte så det blev lila istället. När jag kom hem slog jag på datorn och gick in på youtube och så på en film som hetter "Knitting for beginners". Supersmidigt! Idag är jag alldeles röd och lite svullen på höger pekfinger eftersom jag puttar ner vänstra nålen med det fingret.

Imorgon blir det auskultation. Ska få vara med på något av de tuffaste uppdragen de har här i Linköping ;) Vi får väl se hur det går.

Kommentarer
Postat av: Stina

Hej, Jag har en tävling i min blogg, välkommen in: http://stylebyme.myshowroom.se/tavling-vinn-muggarna-fran-boconcept/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback