...and they have a plan



En av julklapparna jag fick av Micke. Battlestar Galactica, alla fyra säsonger plus filmen Razor i en urläcker box med en miniatyrcylon. Den lilla cylonen har hedersplatsen här på databordet. Detta är världens bästa sci-fi-serie. Vi har sett om hela första säsongen på två dagar. Härliga mellandagar då man bara kan slappa.

Förutom när man ska göra ett försök att fara och handla. Visst har jag sett att det har snöat, men inte så mycket! När vi klev ut genom porten stod snön en upp till knäna och då snackar vi om snö som täcker de två trappstegen innan man ens har klivit ned på backen. Helt galet var det, men snön var så pudrig så det var inte svårt att gå igenom den. Turligt nog var en traktor på gång och plogade parkeringen så efter lite gung för att ta sig ur från luckan så gick det bra att ta sig till affären. Sen när vi kom tillbaka hade plogbilen vart framme och täppt till hela infarten till parkeringen med en meterhög mur. Tack och lov var en annan parkeringen inte lika blockerad, så jag tog sats och slirade över den karmen och gasade in i en oplogad ruta så snön yrde.

Tror aldrig jag har vart med om att det har snöat så mycket på en gång förut.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback