Adobe Illustrator

Inspirerad utav en av mina favoritbloggerskor laddade jag ner en trial-version av Adobe Illustrator igårkväll och började dra streck. Det här programmet är väldigt anorlunda Photoshop och bilderna kan tyckas enkla men det är ett himla pillergöra innan man gör rätt. Jag har hållt på med photo-tracing. Alltså att jag följer linjerna av ett kort och försöker behålla dragen i fotot. Det finns funkioner i Photoshop som gör detta automatsikt, men jag tycker inte det blir lika snyggt och här kan jag själv lägga till detaljer så som jag vill ha dem. Fördelen med Illustrator är att man jobbar med vectorbilder, det innebär att man kan zooma hur mycket som helst utan att det blir suddigt eller grynigt, linjerna är alltid lika skarpa.



Jag byter motiv ibland när jag känner att jag har kört fast på det ena ;) Därför får ni se två stycken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback