Storseanser och Tolktester

Andra dagen avbockad. Nu bara en dag kvar med tolktester. Phew. Igår var det ett avläsningstest med återberättning på svenska. Jag tyckte det gick bra, jag förstod 95% av videons innehåll, men sen kan minnet svikta på vissa punkter.
Idag hade vi fler prov, eller redovisningar snarare. Första passet skulle var och en hålla ett föredrag om något valfritt i 5-10 minuter. Självklart hade vi fått förbereda oss. Detta skulle vi göra muntligt. Sen andra passet skulle vi göra samma sak fast på teckenspråk. Filmade blev vi båda turerna också. Det var lite småpirrigt före, men det gick mycket bra. Alla var så himla duktiga. Man blir riktigt stolt!
Imorgon ska vi ha referatskrivning mellan 8.30-12 och under tiden ska vi plockas ut för syntolkningstest och intervju. Klockan 13 ska jag dessutom infinna mig på Maxi för introduktion. Apropå jobb, de har nu också ringt från tredje jobbet jag sökte och ville träffa mig. Tyvärr fick jag tacka nej till det. Men de får vackert skylla sig själva. Ringa om jobb den 15 maj. Maxi ringde för typ en månad sedan, och det vann de på.

I förrgår var jag och Anna på storseans med Terry Evans från Det Okända. Åh så spännande och vackert det var. Det måste upplevas. Mamma och några andra var i Luleå på seans igår, måste höra hur det var. Jag fick tårar i ögonen flera gånger...  Man hör riktigt hur tagna folk blir och hur deras röster skär sig. Jag är övertygad om att det finns något efter döden, det var jag väl i och för sig före detta också, men nu är jag ännu mer stärkt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback