Bekanta ansikten

1 maj idag. Nästan bara en månad kvar innan skolan är slut. I tisdags fick jag svaret som jag har väntat på i två veckor sen min arbetsinterjvu. Jag har fått sommarjobb! Det känns så obeskrivligt skönt. Det innebär att jag får vara kvar här i Umeå under sommaren. Uppleva hur det är att vara är under sommaren, men framförallt får jag vara här hos mina vänner. Och så skulle det ha kännts konstigt att åka hem under sommaren till Älvsbyn eftersom jag ändå bor här nu. En månad i lägenheten nu också. Otroligt skönt är det.

Vi har precis avslutat ett spelpass. Riktigt nice. Fixat saker och gått långa marscher, en del dispyter. Ständigt jagade av fienden. Lyckades ta oss in på någorlunda säkert territorium nu... Aah, det är så det ska vara.

Idag när jag klev upp, runt halv ett *host* så tittade jag ut genom köksfönstret. Och vem står där med bil och släpvagn om inte några Älvsbybor. Tommy Jalar och fru, närmare bestämt. Kära Älvsbytennisklubbmedlemmar, konsumanhängare, plus att jag Eftersom jag inte var så påklädd så hälsade jag på Tommy senare när jag käkade frukost. Då såg jag att han kom ut till bilen så då klev jag ut på uteplatsen och sa - Hej Tommy. Lite förvånad han var, - va vad gör du där?
Ibland är världen liten. Men gode lustigt var det ändå. Vi skrattade gott åt det hela.

Dåligt väder idag, mulet. Jag såg att solen sken in genom persiennerna men jag latade mig för länge. Hemma var det tydligen 20 grader varmt och soligt. Fusk. Men nyss när jag gick och handlade på Ålidhems centrum så märkte jag att det var riktigt skönt ute. Inte det minsta kallt och så var det lite fuktigt i luften. Jättehärligt och en känsla av att sommaren är nära.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback