Nostalgi - TV-serier

Ja här är jag i Härnösand. Första dagen idag på Kristinaskolan. Än så länge känns det himla bra! ^^ Gud vad söt hund ägaren till vandrarhemmet har. Den blev helt tokig när jag gick förbi den, nyvaken på väg till duschen. Den verkar vara lite valpig av sig, vill inte ligga kvar där matte sa.



- Men vad tittade du på för barnprogram när du var liten Sara? Det brukar vara frågan när jag säger att jag inte har sett mycket av Astrid Lindgrens barnprogram. Ålderskillnaden gör kanske sitt också... Plus att jag hade en drös med kanaler som visade barnprogram när jag var liten.

Så då satt jag och funderade och här är "Listan av nostalgi":

- Sailor Moon
- Starla och Juvelriddarna
- Sonic
- Bikermice from Mars
- Pirater på mörka vatten (
www.piratesofdarkwater.net)
- Sky Dancers
- Mario Bros.
- Sandybell
- Spegel, spegel
- Simba The King Lion (ja det ska vara så....)

Ja en drös blev det i alla fall...känner DU igen något? Det mesta går att hitta på youtube.com ifall ni undrar vad det är för nått.



Imorrn blir det upp tidigt, första lektionen startar kl 8.  Tydligen blir det att sitta och rita hela dagen imorgon. Det kan jag leva med. Sen var det tydligen skridskor...hmm..undrar om jag får låna ett par och stappla omkring med barnen?

Ge mig maaat.....*springer iväg ut genom dörren*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback