Mmm...minnen

Å, vilken underbar och trevlig helg jag har haft. I fredags var det fest på Ålis hemma hos Simon, John, Josefine och Helen. Övriga deltagare var jag själv, Micke och Marcus. Plus 3 vänner till John, Joa o H. Musiklyssnande av varierande stilar och trevliga konversationen tillsammans med intag av lite god dryck var mycket mysigt. Det knäppaste (och samtidigt väldigt roliga) vi gjorde var att mini-lajva. Alla skrev var sin lapp med att namn och en kraft och/eller mål. Sedan när lapparna var utlottade spelade vi att vi var lömska människor med planer på att ta över världen som samlats på ett möte. Självklart var våra färdigheter och mål inte särskilt storslagna. Jag ville göra världen färglös och sänka den i depression för att sedan ta över. Andra hade planer på att stänga av elektriciteten, skjuta blixtar, döda delfiner och ta bort allt nöje. Haha, vilka härliga människor man umgås med. Framåt natten började folk droppa iväg och ta sig till sängen. Några av oss tappra som skulle sova över stannade uppe och snackade. Det är nog det bästa, småpratandet och diskussionerna.

Morgonen efter var vi alla smått bakis. Min sömn var väl heller inte den bästa. Lite lätt illamående vaknade jag upp titt som tätt på morgonen. Fick senare i mig en macka och sedan låg och satt vi alla i vardagsrummet och var bakis tillsammans. E inte det mysigt så säg ;)
Eftersom jag och Simon skulle se Melodifestivalen på kvällen var jag kvar hela dagen, inte ids man ju köra mellan. Magen kurrade men aptiten infann sig inte. På eftermiddagen somnade vi båda när vi låg och tittade på Family Guy. :P Vi provade äntligen på ett dataspel som vi had köpt för någon månad sen, Rise of Nation:Rise of Legends. Ett strategispel i stil med Warcraft, typ. Man ska bygga upp ett samhälle och sen krossa motståndarens.

En kvälls tittande på Melodifestivalen i ryggläge var trevlig. Vi hade lyckats baxa upp Simons TV på en hylla i hans rum. Det var nämligen upptaget i vardagsrummet. BWO gick vidare, det var en riktigt bra låt också. Härligt melodi. Sen blev det en ny skräll också, Upp och Hoppa...eller vad den nu hette. Helt okej låt, men jag hade hellre sett att den operainspirerade låten gick vidare. Den tog sig i alla fall till andra chansen.

Idag har jag varit oerhört produktiv för att vara en söndag. Jag bestämde mig igårkväll att jag skulle ta i tu med veckans skolarbete så jag sitter sitta under veckokvällarna. Sagt och gjort. Jag har bearbetat den jämförande utredningen till svenskan och har skrivit en fin analys till praktikdagboken. Jag satsar även på att läsa ut en bok och skriva recension på den idag också.

Sen kan jag drömma sött inatt...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback