Leave Me Alone

Imorgon smäller det. The Grand Finale i Eurovision Song Contest. Jag ser fram emot en mysig kväll med en hel del hyllande och dissande... personligen tror jag mest på dissande av de andra ländernas bidrag. Spana in Ukrainas bidrag med Verka Serduchka, riktigt genialiskt dåligt.

Självklart hoppas jag Sverige vinner men jag har hittat en favorit i Finlands bidrag också. Hanna Pakarinen - Leave Me Alone. Riktigt nice.

Igår lagade vi mat tillsammans på internatträffen. Drygt 10 personer som saboterade skolans kök. Mohaha. Kycklinggänget, alltså Simon, Maud, Micke och jag stod för den utsökta..dah...kycklingen. John hoppade in också och gjorde mandlarna till :) Sen hade vi två andra grupper som gjorde grönsaksbiffar respektive en sallad.

I måndags hade vi ett diagnostikprov, ungefär i samma stil som det vi hade före jul. Dock den här gången behövde vi bara avläsa en film (som bara går att se två gånger) och sedan återberätta den. Den andra uppgiften var att spontant berätta vad vatten betyder för en själv. Om 1½ vecka får vi veta hur det gick.

Jag avslutar med ett texturdrag från underbara Blackmore's Night :

You looked into my eyes
You had me hypnotized
And I can still remember you
Those moments spent together
Promising forever
And I can still remember you

Do you ever think of me
And get lost in the memory
When you do, I hope you smile
And hold that memory a while?

Nu kurrar magen, dags att göra något ätbart. Plättar blir det närmare bestämt ^^ Simon skulle också ha ätit men den lurken skulle ta sig en tupplur. Mer glass och bär till mig med andra ord! ;D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback