Ny tid - Sommartid

Smaka på det ordet...sommartid... nu känns det att sommaren inte är så värst långt borta. Solen lyser in genom persiennera och fåglarna kvittrar. Oo vad poetisk jag är såhär på förmiddagen.

Hade en supertrevlig kväll igår i Kalkstenen, sällskapet gör allt. I det okända ölspelet blev det mycket skratt, psykningar, hyllande till diverse landskap och politiker (dock inte lika hjärtliga hälsningar som till landskapen). Fan att Dennis hann byta ut "Jag älskar Norrbotten" till "Jag älskar Göteborg" innan jag hann säga det förstnämnda: "I älsk Nårrbåttn".
Mycket trevligt som sagt och jag drog mig väl inte hemåt förän vid halv fyra...(vintertid)...alltså halv fem....hehe. Det dummaste är att jag vaknar före tio och är klarvaken. Ingen baksmälla här inte, nån fördel ska man ju ha.



Sitter och bläddrar i Astrologiboken jag lånade av Lisa. Astrologi tycker jag är en vetenskap som är stundvis rätt fascinerande. Jag kan inte säga att jag till 100% tror på dess teorier, men det har alltid varit intressant att läsa och fundera över. Horoskop som ställs i tidningar är inget jag tycker är seriöst, men den här boken är bra.

Vad har jag för stjärntecken? Eller rättare sagt soltecken...jo Vädur. Men jag är verkligen inte en typisk vädur, en del egenskaper har jag men långt ifrån alla. Det är därför boken blir bra, här kan du ta ut ditt element, din ascendent, din månknut, planet, kvalité.

Sara
Soltecken: Vädur
Element: Eld
Kvalitet: Kardinal
Norra månknuten i: Fiskarna (Södra blir då i Jungfrun)
Ascendenten i: Skytten

Nu börjar den intressanta läsningen. När jag sitter och läser om Fiskarna och Skytten som båda påverkar mitt horoskop sitter jag och ler, nästan ryser lite. Shit, detta stämmer ju in, inte bara bra, utan mycket bra. Det är rätt intressant att "analysera" sig själv. Vilket jag gör rätt ofta eftersom jag tänker väldigt mycket och vet vilka problem jag brottas med. Men jag känner mig mer harmonisk i mig själv nu än för tex ett år sedan.

Från norra månknuten i fiskarna:
"Din intuition växer sig succesivt starkare, men räkna med maktkamper mellan känsla och förnuft"..."Ge inte för mycket makt åt intellektet. Låt heller inte praktiskta aspektar stå i vägen"..."En av dina utmaningar handlar om att sänka kraven på dig själv. Efterhand lär du dig att lyssna mer till ditt eget inre. Ge utrymmer för det oförutsägbara och bejaka ditt rika inre liv. Våga förverkliga dina drömmar och visioner..."

Väldigt utelämnande läsning om mig själv. Ojoj... men vadå? Skit samma. Spela roll.



Föresten...det är rollspel ikväll ;)

Kommentarer
Postat av: Lisa

Klart du ska ta och lyssna på dig själv! Du har alltid varit för ambitiös, tror jag. ^^ Men du förstår kanske varför jag älskar den där boken? Synd bara att jag tagit så dålig hand om den... =/ Visst är det nice med en fest med trevligt sällskap? Det blir helt klart roligast om man känner alla eller de flesta i alla fall. Haha vad mycket jag skrev, det var ju inte meningen. :)

2007-03-26 @ 22:23:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback