Nostalgi

Jag sitter och beskådar gamla kort på datorn...eller, gamla och gamla, de flest är bara från ungefär ett år sedan. Har en del äldre kort också på hårddisken, riktigt nostalgi, även om flera borde brännas eller låsas in i ett skåp för att sedan falla i glömska. Eller så kanske inte? Det är härligt att få lägga av ett riktigt asgarv när man kommer till vissa kort. Mohaha. Det är bra men kort, de fyller i luckor och låter en ta fram gamla dammiga minnen någonstans bakifrån hjärnan. Helt plötsligt minns man vad som sades den kvällen under fikat eller vad man tänkte just då. Hur man såg på tillvaron och vad som hände under den tiden.



Ikväll var det påskpyssel på internatträffen. Nej vi är inga åttaåringar, fastän vi åt godis ut påskägg och käka på negerbollar. Jag är inte särskilt kreativ av mig, men lyckades måla 2 kycklingar och lite söta blommor till slut. Får väl hänga upp mitt alster någonstans för allmän beskådning.




Imorgon är det fredag igen, vars tog veckan vägen egentligen? Jag tror det kommer att bli en kanonhelg, hoppas vädret håller i sig. Jag tänkte hinna spela in mina gamla DSB-filmer på Vhs i helgen...jag bad Jonas visa mig hur jag ska bära mig åt, och tack vare min tekniska ådra (credit till pappa) så blir det nog inga problem ;) Kan jag visa de där hemma lite av vad jag pysslar med här egentligen O_o Jag bygger inte bara med klossar och lär mig alfabetet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback